Podľa Meyera by k takémuto nedostatku mohlo dôjsť, pretože kontajnery
nemusia byť prepravené späť do Ázie v dostatočnom množstve.
"Musíme na to dávať pozor," vyhlásil s tým, že súčasnú situáciu nemožno porovnávať s ťažkosťami dodávateľského reťazca spred troch až štyroch rokov.
Spojené štáty a Británia spustili minulý týždeň sériu útokov na pozície
jemenských militantných húsíov, ktorí napádajú lode v Červenom mori na
kľúčovej trase z Ázie do Európy. Húsíovia tvrdia, že ich akcie sú
prejavom solidarity s Palestínčanmi v pásme Gazy. Zasiahli však aj
globálny obchod, keďže mnohé veľké lodné spoločnosti presmerovali svoje
plavidlá na dlhšiu cestu okolo Afriky. Podľa odhadu spoločnosti Ovrsea
sa tak cesta medzi Áziou a Európou predĺži v priemere o desať až 20 dní.